KAPCSOLAT
1052 Budapest Kristóf tér 7-8.
1364 Budapest, Pf. 349
429-1050, 429-1051
429-1055
booking.ticket@hunair.hu

A repülést, a légiutasokat érintő EU-s szabályok, pl Utasjogok, Eu kártya, Schengeni övezet stb.!

Járattörlésekről foglalt állást az Európai Fogyasztói Központ

Az Európai Fogyasztói Központ az elmúlt hetekben számos hírt hallott a légijáratok technikai okok miatt történő késéséről, amelyek következtében több járat utasai több órát várakoztak, egy párizsi gép utasai pedig csak két nappal később jöhettek haza. A várakozás oka: az utasoknak a voucheren és a jegyár visszatérítésén kívül felajánlották, hogy a következő járattal induljanak vissza Budapestre, a társaság következő járata viszont csak két nappal később indult.

 

Az Európai Fogyasztói Központ hangsúlyozza: a jogszabályból kiindulva a járat törlésekor a cégnek nem a saját legközelebbi járatára, hanem bármely cégnek a lehető leghamarabb induló repülőgépére kellene a jegyet átfoglalnia. Morvay György, az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) igazgatója leszögezi, nem fair eljárás, hogy egy cég a szerdai járat helyett saját pénteki gépére ajánl fel jegyet.

A fapados társaságnál megvásárolt és a legközelebbi induló járatra foglalt jegy ára között természetesen különbség lehet, a cégnek azonban meg kell térítenie ezt a különbözetet. Az EFK igazgatója emlékeztetett arra, hogy az Európai Bíróság egy 2008-as döntése megerősíti az Európai Unión belül a légi fuvarozásra vonatkozó jogszabályt, miszerint a társaságok csak akkor mentesülnek a kártérítési kötelezettség alól, ha a járatot olyan rendkívüli körülmények miatti törlik, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni. A műszaki hibák nem tekinthetőek rendkívülinek csak azért, mert gyakran fordulnak elő. Az üzemeltető légifuvarozó akkor nem köteles kártalanítást fizetni, ha a járattörlésről időben értesítette az utasokat, vagy bizonyítani tudja, hogy a járat törlését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni. (2009 április23)

Megosztom a FaceBook-on!

 

ONLINE BIZTOSÍTÁS

Aegon Assistance - SEGÉLYHÍVÓ SZÁMOK
Telefon: 24 órás: 06/1/477-4700
Telefon: Biztositó ügyelet 06/1/465-3546

 

COVID kiegészités online nem lehetséges, ehhez kontaktálja irodánkat emailen vagy telefonon: booking.ticket@hunair.hu, 3630 6826698

ONLINE BIZTOSÍTÁS KÖTÉSE