London Heathrow nemzetközi repülőtér 1-es és 5-ös terminálján, a tervek szerint már idén szeptembertől megkezdheti működését egy olyan arcfelismerő szkenner, mely a beszállókártya kinyomtatásakor rögzíti az utas képét, majd amikor elhagyja a várótermet, előtte újra azonosítja. Londonban ugyanis számos olyan tranzithelyiség működik, ahol egyszerre több járat utasai várakoznak. Az AIR (Aurora Imaging Recognition) és az Atkins biztonsági cég által kifejlesztett PASS 2 (Passenger Authentication Scanning System) segítségével viszont a jövőben 100%-osan kizárható lesz a tévedés lehetősége, így az utasok biztosak lehetnek majd abban, hogy a megfelelő járatra szállnak be. Nagy-Britannia mindig is élen járt a biometrikus technológia alkalmazásában. Például az e-Borders nevű kormányzati projekt keretében, a manchesteri repülőtéren már 2008 őszén megkezdték egy - a Fujitsu Services és a Vision-Box által kifejlesztett - arcfelismerő rendszer próbaüzemét. Ennek során a kapukba épített szkennerek letapogatták az áthaladók arcát, majd összevetették az adatokat az utazók biometrikus útlevelében, illetve az adatbázisokban található információkkal (ujjlenyomat, DNS-, illetve íriszminta, valamint az arc jellegzetességei). 2007. november 28-tól Heathrow lett az első olyan repülőtér Európában, ahol (az 5-ös terminálon) a helyi- és nemzetközi járatok közös várójába történő belépéskor, valamint a repülőgépbe való beszállításkor minden átszálló vagy beutazó utas számára kötelezővé tették a biometrikus azonosítást. Amszterdam Schipol repülőterén a holland belügyminisztérium a közelmúltban bízta meg az Accenture céget meg egy automatikus ? ugyancsak az arcfelismerésre épülő - határellenőrző rendszer telepítésével. A tervek szerint az idei év végéig összesen 36 elektronikus határátlépő kaput helyeznek üzembe. A fejlesztések célja tehát elsősorban az, hogy egy idő után a repülőtereken és a határátkelőkön teljesen a számítógépekre bízhassák a személyek azonosítását, de mint a mostani londoni példa is mutatja, az új technológia jól hasznosítható a földi kiszolgálás más területein is.
Megosztom a FaceBook-on!
HUNAIR BLOG
A HunAir blogját azért hoztuk létre, hogy Ön mindig tájékozott legyen a légi utaztatások témakörében. Bejegyzéseink között beszámolunk a világ és a magyar légiutazást érintő legfrisebb híreiről informásióiról. Munkatársaink figyelemmel kisérik ezeket a történéseket és a lehető leggyorsabban eljuttatját Önhöz, mint blogbejegyzést!
RÉGEBBI HÍREINK
- 2021 (19 cikk)
- 2020 (18 cikk)
- 2019 (5 cikk)
- 2018 (4 cikk)
- 2017 (3 cikk)
- 2016 (6 cikk)
- 2015 (7 cikk)
- 2014 (16 cikk)
- 2013 (31 cikk)
- 2012 (30 cikk)
- 2011 (19 cikk)
- 2010 (44 cikk)
- 2009 (20 cikk)
- 2008 (26 cikk)
- 2007 (18 cikk)
- 2021 május (6 cikk)
- 2021 június (1 Cikk)
- 2021 július (5 cikk)
- 2021 augusztus (1 Cikk)
- 2021 szeptember (5 cikk)
- 2021 október (6 cikk)
- 2021 november (4 cikk)
- 2021 december (7 cikk)
- 2022 január (6 cikk)
- 2022 március (2 cikk)